فوتبال مصر بارديگر رنگ خون گرفت + عکس
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان
ده ها کشته در درگيري هاي اطراف استاديومي در قاهره

در پي درگيري هايي که در حاشيه مسابقه دو تيم فوتبال در قاهره، پايتخت مصر، در اطراف استاديومي در اين شهر رخ داد ده ها نفر کشته شدند. به نوشته خبرگزاري فرانسه، وزارت کشور مصر تعداد جان باختگان اين درگيري ها را ۱۹ نفر اعلام کرده است. از سوي ديگر روزنامه مصري الاهرام از قول يک مقام پزشکي گفته است دست کم ۳۰ نفر قرباني درگيري ها شده اند؛ شبکه خبري الجزيره اما از کشته شدن ۴۰ نفر در اين درگيري ها خبر مي دهد. مسابقه روز ۱۹ بهمن بين دو تيم «زمالک» و «انبي» برگزار شده بود و پزشکان و شاهدان ماجرا به خبرگزاري رويترز گفته اند بيشتر قربانيان پس از آن که پليس اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرد، به دليل خفگي، کشته شده اند. روزنامه الاهرام نيز از قول مقامي در بيمارستان بانک اهلي آن کشور مي گويد کشته شدگان عمدتا به دليل خفگي و لگدکوب شدن جان خود را از دست داده اند. هواداراني که براي تماشاي مسابقه جمع شده بودند، تلاش داشتند تا به زور وارد ورزشگاه شوند.

 

وزارت کشور مصر مي گويد: «گروه بزرگي از هواداران زمالک به استاديوم نيروي هوايي رفتند تا مسابقه را تماشا کنند. آنها سعي کردند به زور داخل ورزشگاه شوند، آنچه واکنش نيروهاي ارتش را همراه داشت تا جلوي يورش را بگيرند.» مقام هاي مصري تمام رقابت هاي باشگاهي آن کشور را به حال تعليق درآورده اند. رابطه هواداران تيم زمالک -که به «اولترا» مشهور هستند- و نيروهاي پليس، به ويژه از زمان سرنگوني حسني مبارک در سال ۲۰۱۱ ميلادي، پرتنش بوده است. «اولترا»ها از جمله گروه هايي بودند که در سرنگوني ديکتاتور پيشين مصر نقشي کليدي بازي کردند. به گزارش رسانه هاي دولتي مصر، دادستاني آن کشور دستور داده است تا رهبران هواداران تيم زمالک بازداشت شوند. اين افراد به «شواليه هاي سفيد» مشهور هستند.

خبرگزاري رويترز مي گويد آنها در صفحه فيس بوک خود کشته شدگان را «شهيد» خطاب کرده اند. پيشتر نيز درگيري هاي مرگبار و خشونت باري در حاشيه مسابقات فوتبال در مصر رخ داده بود. در سال ۲۰۱۲ ميلادي ۷۲ نفر در پي يکي از همين درگيري ها در «پورت سعيد» کشته شدند. در پي درگيري هاي پورت سعيد، ناآرامي هايي در آن کشور صورت گرفت که با تاييد حکم اعدام افرادي که متهم به ايجاد شورش بودند، ادامه پيدا کرد.


منبع: http://khorasannews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 2619
بازدید کل : 206298
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1